donderdag 8 juni 2023

Artikel over Semois leidt tot breuk met Nederlandse Facebookgroep


Het Nederlandse "Kajak", een Facebookgroep, verwijderde in het recente verleden een reeks artikelen die ik er als lid van de groep pubiceerde.

Een overzicht...

  • Een artikel over het giftige PFAS in het Scheldewater... Verwijderd met als reden (ik citeer): wij doen niet aan politiek.
  • Een artikel over een nieuwe vaarroute in de Gentse binnenstad... Verwijderd met als reden (ik citeer): reclame is niet toegelaten.
  • Een artikel over SUP's die indien voorzien van een stoeltje een alternatief vormen voor de kajak... Verwijderd met als reden (ik citeer): wij willen geen discussie uitlokken over sup's. Wij willen alleen teksten over kajaks en kano's.
  • Een artikel over de verschillen tussen Nederlandse en Belgische kajakvaarders... Verwijderd met als reden (ik citeer): te neerbuigend en niet relevant.
  • En nu dus ook het artikel over varen op de Semois... Verwijderd met als reden (ik citeer): het lokte een discussie uit over het dragen van zwemvesten. (Merk op: het artikel was oké maar de reacties erop niet.)
Het resulteerde uiteindelijk in een verbanning. Ik zal bijgevolg geen artikels meer publiceren op de Nederlandse Faceboekgroep "Kajak" want ik werd als lid uitgesloten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten