donderdag 3 juni 2021

Opnieuw een Sundance Perception

In juli 2014 kocht ik mijn eerste kajak. Een Sundance van de Britse kajakproducent Perception. Ik heb er veel plezier aan gehad maar besloot toch betrekkelijk vlug naar "iets groter" te gaan. Dat werd in januari 2015 de PRIJON CL430 die toen nog Cruiser 430 heette.


Die PRIJON deed ik van de hand op Tweedehands.be. Ik wilde wat kleiner gaan en lichter en twijfelde tussen een opblaasboot of opnieuw een "harde" kajak. Het werd mijn tweede Sundance. Eentje in twee kleuren: vooraan geel, achteraan rood.

Met een bootje van amper 2,87 meter is kajakvaren een andere belevenis dan met de CL430 die zoals het reeksnummer het aangeeft 4,30 meter lang is. Het kan een erg subjectieve vaststelling zijn, maar de Sundance lijkt – omdat hij zo licht is? – vlotter, makkelijker bij het manoeuvreren.

Inmiddels heb ik een eerste tochtje met de Sundance gemaakt. Ik vaarde vanaf Anseremme naar Dinant en terug. Een kort tochtje van amper 8 km bij mooi zonnig weer.
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten