dinsdag 8 januari 2019

I have a dream


Zowel 2017 als 2018 zijn onder druk van allerlei omstandigheden voor mij "zwakke" kajakjaren geweest. Aan het begin van het jaar worden tal van goede voornemens gemaakt. Zo ook ten huize van deze kajakvaarder...

2019 moet opnieuw een "normaal" jaar worden met een hele reeks tochtjes. Eén van de tochten waarvan ik al heel lang droom zou als volgt gaan : in Dinant aan de betonnen helling (rechteroever) op de N95 de Maas op... Wat peddelen langs de rede, minstens tot aan de brug ter hoogte van de citadel. Daarna rechtsomkeer in de richting van het Île de Moniat en daar de Lesse op. De Lesse OP en niet de Lees AF.

De Lesse vaart men meestal af. Ik vraag me nu plotseling af of het wel wettelijk toegelaten is stroomopwaarts te varen. In het drukke zomerseizoen moet je er niet aan beginnen de Lesse op te varen, want het is er dan veel te druk. Ik ga het trachten na te vragen... Wie er meer over weet mag me gerust mailen : pieterdewever@skynet.be .

Het zou mooi zijn indien ik dit tochtje als eerste tochtje van 2019 kon maken. Als het ervan komt zal het in de lente zijn wanneer de watertemperatuur het op een veilige manier toelaat. (Met dank aan Google Maps voor de kaart.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten