woensdag 8 juli 2015

2015/15-4 Otheense Kreek - De voorbereiding


Voor de 15de tocht, die ik weldra hoop te kunnen varen, koos ik als bestemming de Otheense Kreek in de buurt van Terneuzen in Nederland. Ik kan me niet herinneren daar ooit in de buurt te zijn geweest en heb de stad Terneuzen alleszins nooit bezocht. Dank zij de kajaksport ontdek ik bijgevolg opnieuw een stukje onbekend gebied.

De Otheense Kreek vormt een groot recreatiegebied waar naast watersport ook hengelen erg populair is. De kreek ligt, omringd door woongebied, pal onder de Westerschelde, en geeft toegang tot de Bronkreek, de Spuikreek en de Kleine Dulper.

Indien ik me aan een rondvaart langs de oever hou, is het rondom zo'n 10 kilometer. Uitbreiden langs Bronkreek of de andere waterwegen die er op aansluiten maakt het mogelijk de tocht langer te maken. De keuze zal ik ter plaatse maken en hangt af van factoren zoals het weer en de wind. Het is open water en dan kan het betrekkelijk hard waaien zoals ik in juli 2014 op het Veerse Meer ondervond.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten