zaterdag 30 augustus 2014

Hilarisch maar wel correct...

Zo ongeveer op een even gekke manier kwam ik gisteren in het kanaal Dessel-Bocholt terecht. Terwijl ik foto's nam, dreef de kajak stilletjes weg van de oever. Me daarvan niet helemaal bewust stak ik mijn hand uit om steun te zoeken aan de betonnen oeverboord en reikte zo ver buitenboord als ik dacht te mogen, met als gevolg dat de kajak rond zijn as tolde, kapseisde en ik met hebben en houwen kopje onder ging.

Drie lessen...

Eerste les (me bijgebracht door Koen van het kajakcenter in Wachtebeke): tussen neus en navel moet tijdens het kajakken altijd een (denkbeeldige) rechte, verticale lijn kunnen getrokken worden. Als je uit de kajak gaat hangen, zoals ik gisteren, loopt het verkeerd af.

Tweede les: voer nooit een manoeuvre uit met een camera in je hand. Neem een foto en berg je camera daarna meteen weer op, bijvoorbeeld in een waterdichte zak die daar speciaal voor ontworpen werd, en die ik gisteren GEOPEND in de kajak had staan terwijl ik de betonnen oeverboord trachtte te grijpen. Grrrrrrrrr....

Derde les: als je om welke reden dan ook aan de oever moet zijn, peddel dan tot tegen de oever, zorg ervoor dat de kajak evenwijdig tegen de oever ligt en reik er dan pas naar.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten