donderdag 6 augustus 2015

2015/16-1 Dessel Mol


Zoals tijdens de voorbereiding aangegeven (zie 2015/16-4) ging ik het water op aan het clublokaal van de Molse (Desselse) kajakclub Mokka en liet ik daar de auto achter. Kanaaldijk te bereiken via de brug net voorbij de Kleppende Klipper aan de Postelsesteenweg. Let op: heel veel fietsers daar!

De steiger van club Mokka? Niet erg comfortabel voor wie alleen en met wat bagage het water op wil. Helaas wist ik bij het vertrek niet dat er 100 meter verder een pracht van een betonnen steiger ligt, speciaal voor kajaks gebouwd, en te voet bereikbaar via een makkelijke hellende voetgangersbrug.


Vanaf daar begon het eerste deel van mijn tocht in de richting van het Zilvermeer (richting zuid naar Kwaadmechelen). Ik herinnerde me de immense plas niet echt want het was geleden van toen ik 16 jaar was dat ik er samen met enkele schoolvrienden ging zeilen. Frans, Marc en Guy Storms? Hoe is het met jullie?

De Zilvermeerhaven mag niet verward worden met het Provinciaal Domein Zilvermeer en is bereikbaar vanaf het kanaal Dessel-Kwaadmechelen.


Ik besloot om niet het hele meer rond te varen en zette opnieuw koers naar het knooppunt om vandaar het kanaal Dessel-Turnhout-Schoten op te varen. Het is er niet erg breed maar wel aangenaam om varen. De plantengroei is er overweldigend. Zelfs bij hevige zon, zoals gisteren, is het aangenaam koel onder de bomen. NV De Scheepvaart onderhoudt de oever erg goed en is op vele plaatsen renovatiewerken gestart.

Tijd voor een selfie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten