zondag 10 januari 2016

Testpiloten gezocht... Reacties.


De oproep van gisteren (zie hieronder) voor een soort testvaart vanuit Eijsden  lokte positieve reacties uit en leverde eveneens informatie op over de omgeving in de buurt van Fun Valley.

Zo liet Geert Van De Mortel weten dat er nog andere plaatsen zijn waar je het water op kan en waar het niets hoeft te kosten. Op de Facebookpagina Kajakmaatje vermeldde hij onder andere het Eijsdense kruispunt Oosterweg-Hoge Weerd-Köbbesweg. In vogelvlucht is dat op 1 km ten noorden van de ingang van Fun Valley. Je kan dat kruispunt makkelijk opzoeken op Google Map en dankzij Street View krijg je een goed idee over hoe de plek eruitziet.

Inderdaad goed bereikbaar, je laat je auto helemaal gratis achter aan een doodlopend end op enkele tientallen meters van de waterkant, maar... is dat ook veilig? Ik weet het niet, ik ben er nooit geweest.


Ik trek er meestal in mijn eentje op uit met de kajak. Mijn persoonlijke bekommernis is dan ook een goed en veilig plekje voor de auto te vinden. Dat mag, wat mij betreft, wat kosten. Daarom geef ik in dit geval de voorkeur aan de betaalparking van Fun Valley.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten