zaterdag 8 augustus 2015

Gent, Afsneesedijkweg - Varen op de Leie

Het kajakvarende duo F & C mailde me een gouden hint. Waar de Gentse Krommehamlaan uitloopt op de Afsneesedijkweg kan je dankzij een comfortabele helling makkelijk met de kajak op het water.

Neem een kijkje op Google Map en ontdek hoe je vanaf die plek aan de Leie naar de Gentse Ringvaart kan peddelen, maar ook hoe je de andere kant opkan naar Sint-Martens-Latem en Sint-Martens-Leerne kan varen. Tenminste... als tegenstroom varen daar mogelijk is, wat ik absoluut niet weet, maar zeker ga proberen.

Dank F & C voor deze tip. De Leie staat op mijn verlanglijstje, maar tot nog toe was het me niet duidelijk waar ik de kajak makkelijk op het water kon zetten. Zo te zien kan je er in de straat of aan het pleintje aan het water zonder probleem de auto parkeren.

Op de lijst met het 'Programma 2015' bijgevoegd:
http://kajaktochten.blogspot.be/search/label/2015

Kajakverhuur Guido, een bedrijf dat gevestigd is in Deinze, duidt volgende instapplaatsen voor varen op de Leie aan:

-Astene Sas (9800 Deinze Astene, Hellestraat – Leieoever)
-Groene Brug (6,5 km) (9800 Deinze Sint-Martens-Leerne, Burg. Van Crombrugghelaan)
-Baarleveer (4,0 km) (9031 Gent Drongen, Baarleveer)
-Sint-Martens-Latem (2,5 km) (9830 Sint-Martens-Latem, Dorp – Meersstraat)
-’t Heilig Huizeke (2,0 km) (9031 Gent Drongen, Slingerstraat)
-Snepkaai (5,5 km) (9000 Gent, Snepkaai ingang jachthaven)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten