donderdag 6 augustus 2015

2015/16-3 Dessel Mol




Tot aan de E34. Toen was het genoeg. Ik wilde rond 17.00 uur terug aan kajakclub Mokka zijn. Rechtsomkeer dan maar. 

Onderweg nog wat tegenliggers uit de beroepsvaart ontmoet. Last heb je er niet van. Door de geringe diepte van het kanaal varen ze uiterst traag zodat er van golvend boegwater eigenlijk geen sprake is.  


Terug aan het knooppunt gekomen, besloot ik gebruik te maken van de steiger aan de sluis die toegang geeft tot het kanaal in de richting van Herentals. Hengelaars gaan daar vaak zitten vissen. Zo ook gisteren.

Twee geconcentreerde mannen op een stoeltje, broederlijk naast elkaar. Ik stoorde ze niet graag, maar die steiger is daar speciaal voor de watersporters aangelegd. So... Sorry! Ik ging daar aan land want aan de Kajakclub Mokka is het in mijn eentje met al mijn bagage niet leuk.

Voor alle duidelijkheid: de foto werd 's morgens genomen toen er niemand zat. Ik heb de hengelaars in de namiddag niet "weggejaagd" maar heb ze beleefd gevraagd wat plaats te maken, zodat ik na een tocht van 20 km mijn "schip" aan land kon trekken.

Terzijde: een identieke betonnen steiger is ook voorbij de sluis voorzien voor wie met de kajak richting Herentals wil varen.


Met de trolley via de prachtig aangelegde voetgangersbruggen het knooppunt over en zo weer terug naar de kanaaldijk waar de auto wachtte. Inpakken en wegwezen. Om 17.30 uur verliet ik Dessel. Score? Mooie tocht. Ik ga zeker nog terug.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten