zondag 12 juli 2015

2015/15-3 Otheense Kreek - Terneuzen

Mijn picknickplaats.  
Op de Otheense Kreek vind je overal mogelijkheden om aan wal te gaan. Er zijn houten steigers voor hengelaars en voor alles wat vaart. Ik verkoos dit plaatsje aan de graskant omdat ik voor de picknick in de schaduw wilde zitten.

Hoewel er na de middag een venijnig windje opstak
die het peddelen bemoeilijkte,  amuseerden
deze jochies zich rot met hun opblaasboot.

Adieu Otheense Kreek. Het was gezellig en voor herhaling vatbaar. Ik maakte nog een praatje met een vriendelijk echtpaar uit het Antwerpse. Ze hielpen me de kajak op het dak van de auto plaatsen en vertrokken naar Eindhoven waar hun dochter studeerde.

Kajakken is voor mij voor een heel groot deel een praktijk-oefening in concentratie-meditatie. Het Dhyana zoals dat in het Zen-Boeddhisme heet. Dat lukt op het ene watertje al wat beter dan op het andere. Wie op het water naast de verkenning van de omgeving ook zijn eigen innerlijk wil verkennen, komt op de Otheense Kreek aan zijn trekken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten