vrijdag 22 mei 2015

Een "dry suit" of niet?


Deze maand mei ben ik één keer het water op geweest. Namelijk op 11 mei in Neeroeteren. Reden van de lage activiteit: de temperatuur. Ik wil niet met de kajak uitvaren bij een lage watertemperatuur.

Ik ben een voorzichtige angsthaas. Omslaan wil zeggen dat je in koud water terechtkomt en dat je riskeert last te krijgen van gevaarlijke onderkoeling of, erger nog, dat je door shock een hartstilstand krijgt.

En dus... zit ik iedere dag op Meteovista uit te zien naar lekker, warm weer. Ondertussen gaat de tijd door en blijft de kajak in zijn bergplaats. Spijtig.

De weersvoorspellingen zijn niet gunstig. Pas rond 3 juni krijgen we waarschijnlijk beter weer van zo'n 24°C en een wind van 3 Bft. Het water warmt dan een beetje op en omslaan is niet meer zo gevaarlijk.

Een "dry suit" of droog pak zou me toelaten om ook bij wat lagere temperaturen te peddelen. Kopen? Niet kopen? Ik overweeg de aanschaf... Maar wat is een goed en degelijk "dry suit" en wat mag (moet) het kosten? 

Zie http://kajaktochten.blogspot.be/search/label/Onderkoeling

Geen opmerkingen:

Een reactie posten