vrijdag 8 augustus 2014

Kanaal Beverlo 4


Op de terugweg naar Leopoldsburg ontmoette ik twee passanten met wie ik een aangenaam praatje maakte. Stoere kerels in kajaks van wel 5 meter lang en bijna dubbel zo lang als mijn 'petit baigneur' van 2,87 meter. Ze vertelden regelmatig te trainen op het kanaal naar Beverlo en tijdens vakantiedagen ondernamen ze regelmatig lange tochten van wel 50 km/daags waarbij ze kampeermateriaal in de kajak meenamen om onderweg te overnachten.



Omdat ze me hadden zien peddelen hadden ze meteen door dat ik een beginneling was die zijn peddeltechniek fel kon verbeteren. Dus kreeg is een demonstratie van hoe het moest om met minder inspanning vlugger vooruit te geraken. Als souvenir en bij het afscheid fotografeerde ik hen voor deze blog en namen zij van mij een foto toen ik even aan wal ging.

Aan de steiger in Leopoldsburg hielp een vriendelijke hengelaar me om mijn kajak op het dak mijn jeep te "zwieren". Moe maar gelukkig keerde ik naar Tienen terug.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten