woensdag 30 juli 2014

Moervaart - Wie vaart er?


Als je vanaf de Overledebrug in de richting van de Spanjeveerbrug peddelt, ontdek je een indrukwekkend aantal aangemeerde zeewaardige, prachtige jachten. Veel werd er niet gevaren toen ik langskwam. De eigenaar van een van de motorjachten vertelde me dat de Moervaart erg in trek is voor eigenaars die er hun boot laten overwinteren. Voor 200 euro mag je er een gans jaar een ligplaats huren. Sommige "schippers" gebruiken hun jacht als caravan om er de weekends en de vakanties door te brengen, maar varen er zelden mee.


Niet alle boten die er liggen worden goed onderhouden. Sommigen lagen erbij alsof ze wachtten op de grote sloop. En dit is dan nog eentje van "de betere". Er liggen letterlijk wrakken tussen.


Tijdens mijn terugkeer naar de Kalvebrug in Wachtebeke, waar ik de auto geparkeerd had vlakbij het Kajakcenter, kwam een kleine armada van kajakvaarders me tegemoet. Veel verenigingen huren er kajaks om tijdens vakantiekampen aan watersport te doen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten